16 ianuarie 2010

IT Support vs ''Dumb" Client



Toată lumea cred că cel puţin o dată a fost nevoită să apeleze la Service-ul IT, sau cel puţin la un serviciu de consultanţă pentru o nelamurire, o părere, sau întregul pachet de îndrumare/ghidare. Lucrez în domeniu de ceva timp şi am auzit foarte multe ''bombe" dar acestea le întrec pe toate. De la IT-ist la IT-ist…topul este mult mai mare…am postat doar esenţialul. Următoarele caracteristici sunt un pamflet şi vor fi tratate ca atare. Nu doresc să jignesc pe nimeni şi nu doresc ca cineva să se regăsească în aceste tipuri de personaje.O să prezint doar câteva discuţii dintre client şi IT Support:


Tipul Artistic (Concinnusa Internetus): Client cu aptitudini de pictor! O gamă cromatică foarte impresionant de largă (alb+negru). Posibil daltonist...
Suport tehnic: Ce model este calculatorul dumneavoastră? 
Client: Unul alb...   
 
Tipul Contabil (Logographus Intelectualus): Deobicei contabili lucrează întodeauna cu dischete...au programe mici, care nu au nevoie de prea mult spatiu de savare. Preistorici în gandire contabilizează prin esenţă, tot ce există pe planetă, după un cod! Nu...nu este codul lui Davinci” ci se numeşte Codul contabil” cum ar fi: (codul IBAN, Codul CAEN şi COR).
Client: Bună, Mariana aici, de la contabilitate. Nu pot să-mi scot discheta din calculator. 
Suport tehnic: Aţi încercat să apăsaţi butonul? 
Client: Da, sigur, e chiar blocat. 
Suport tehnic: Asta nu sună prea bine; Voi trimite pe cineva. 
Client: Nu , staţi puţin…Încă n-am băgat-o... e încă pe birou.... scuze... 
 
Tipul Debusolat (Debusolatus Partus): Cea mai mare parte a clienţilor au mari probleme de orientare. Mai ales când vine vorba de direcţie...o busola orientativă ar trebui aplicata pe fiecare monitor. Atunci am discuta despre punctele cardinale... Bine înţeles atunci ar intervenii problema polilor nordici cu cei sudici.
Suport tehnic: Apăsaţi pe simbolul "My Computer" din partea stângă a ecranului. 
Client: Stânga ta sau stânga mea? 



Client: Am o maaare problema. Un prieten mi-a pus un screen saver pe calculator dar de fiecare data cand misc de mouse, dispare.... 


Tipul Non-PC-user friendly (Stolidus dementus): Tipul de om care ar prefera să dea la coasă decât să utilizeze un calculator. Pur şi simplu...nu e pentru el. Sper să nu se numere cine printre ei...
Suport tehnic: Bună ziua. Cu ce va pot ajuta? 
Client: Buna...Nu pot să listez. 
Suport tehnic: Puteţi vă rog să daţi click pe "Start" pentru mine şi... 
Client: Ascultă domnule, te rog să nu mă iei pe mine cu chestii din astea tehnice! Că doar nu-s Bill Gates. 
 
Tipul Oftamologi (Paranoicus dementus): Întodeauna iau iniţiativă, mai ales când habar nu au ce trebuie să facă! Personaje comice ce pun întodeauna cel puţin un zâmbet pe buzele celor de la support.
Client: Bună! Marta aici, nu pot să listez. De fiecare dată când încerc, îmi spune că nu poate găsi imprimanta. Chiar am luat imprimanta şi am ridicat-o în faţa monitorului şi el tot îmi spune ca nu o găseşte... 
Suport tehnic: …
 
Tipul Neatenţi (Agitatus Erectus):
Sunt întodeauna grăbiţi! Răspunsul este exact sub nasul lor dar probabil stresul de a termina un lucru în timp ce au început deja alte 20 îi macină.
Client: Am o problemă! Dacă vreau sa listez cu rosu... 
Suport tehnic: Aveti imprimanta color? 
Client: Aaaah.......aaaahhaaaa..............multumesc! 
 
Tipul Sinceri (Homus Onestus): La multe întrebări răspund cu lucruri din viaţa personală. Întodeauna deschişi la discuţii nesfârşite...de fapt nu au o problemă ei vor să vorbească cu cineva.
Suport tehnic: Ce vedeţi pe monitorul dumneavoastră, doamnă? 
Client: E un ursuleţ de pluş, pe care prietenul meu mi l-a cumpărat de Valentine's day. 


 Tipul Paranoia (Paranoianus Homeus Dementus): Ei de fapt nu au o problemă, dar sunt absolut siguri că ceva nu functionează. Vor merge până în pânzele albe pentru a demonstra! La descoperirea erorii…o să se eschiveze rapid…găsind cu uşurinţă alt defect…
Client: Tastatura mea nu mai funcţionează. 
Suport tehnic: Sunteţi sigur ca e conectată la calculator? 
Client: Nu. Nu pot sa văd în spatele calculatorului. 
Suport tehnic: Ridicaţi tastatura şi mergeăi 10 pasi în spate. 
Client:!?! OK!
Suport tehnic: Încă mai aveţi tastatura în mână? 
Client: Da!
Suport tehnic: Asta înseamnă ca nu e conectata la calculator.Mai vedeţi vreo tastatură pe birou? 
Client: Da, mai e una pe aici. Ah...asta merge... mulţumesc tare mult! 


Tipul Astrolog (Lector Stelarus) Cititori în stele din fire, cu o memorie foarte bună, focalizare foarte proastă. Întodeauna poartă ochelari cu dioprie mare.
Client: Nu pot sa intru pe internet. 
Suport tehnic: Ati folosit parola corecta? 
Client: Da, sigur. Am vazut-o la colegul meu. 
Suport tehnic: Puteti sa-mi spuneti ce parola ati folosit? 
Client: Cinci stelute. 
 
Tipul Pe lângă Internet (Internetus Dombus) În general aceste personaje sunt foarte dese…Confundă foarte uşor antivirusul cu un browser de internet…cosul de gunoi cu buda… Au probleme la scrisul de e-mail, încă mai caută literele pe tastatură!
Suport tehnic: Ce program anti-virus folositi? 
Client: Firefox. 
Suport tehnic: Acesta nu este un program anti-virus. 
Client: Aa, scuze...Internet Explorer. 
 
Suport tehnic: Cum pot sa va ajut? 
Client: Scriu primul meu e-mail. 
Suport tehnic: OK, si care ar fi problema? 
Client: Pai, am scris litera "a" in adresa, dar nu stiu cum sa desenez cerculetul din jurul ei


Suport tehnic: Parola dumneavoastră este "a" mic, de la ananas, "V" mare de la Victor, şi cifra 7. 
Client: Mare sau mic? 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu